Ofte stillede spørgsmål

  • Hvordan udregnes prisen for parkering?

    ParkMan opkræver et gebyr på 10 % af selve parkeringsprisen, samt yderligere 3.00 DKK pr. parkering. Dette går til dækning af transaktionsomkostninger og udvikling af appen. Vi opkræver ingen månedlige gebyrer, og du betaler kun, når du har parkeret. Med ParkMan skal du aldrig betale for ekstra parkeringstid blot for at være på den sikre side. Du kan til enhver tid stoppe parkeringen, og du bliver kun opkrævet for parkeringens præcise varighed.

  • Hvorfor har i trukket penge fra mit kort?

    Hos ParkMan samler vi beløbet for alle parkeringer i en given måned, og trækker så det samlede beløb i starten af måneden efter. Samtidig sender vi en kvittering til din email, hvor det beløb vi har trukket figurerer, samt en udspecificering af den forgangne måneds parkeringer. Det beløb vi har trukket, er derfor for dine parkeringer i den forgangne måned.
  • Hvordan virker de 100kr gratis parkering?

    100kr kampagnen kører vi for nye brugere der har modtaget en gyldig rabatkode via en reklame eller fra en anden ParkMan bruger, så de kan få en varm velkomst til ParkMan. Vi giver op til 100kr til den første parkering. En første parkering som koster 125kr vil derfor kun koste 25kr for den nye bruger. En første parkering som koster 25kr vil være gratis, men der vil ikke overføres penge til næste parkering.
  • Jeg har glemt min kode til login, hvordan kan jeg få et nyt?

    Du kan få en ny kode ved at trykke på 'Jeg har glemt min kode/password' ved login. Indtast din email og tryk send. En ny kode bliver sendt til dig. Check dit spam filter hvis du ikke modtager den nye kode korrekt i din email inbox. Bemærk at fra øjeblikket du trykker kan der gå et par minutter inden email ankommer til din mail. Hvis du stadig oplever problemer, kontakt da venligst support.
  • Hvordan tilføjer jeg flere biler? Hvordan vælger jeg bil?

    I øverste venstre hjørne af app’en findes menuen. Åben denne og klik derefter på “Biler og mærkater”, hvorefter det er muligt at tilføje så mange biler man ønsker.

    Når man så starter en parkering, vil det i vinduet hvor en parkering bekræftes være muligt at vælge bil ved at trykke direkte på nummerpladen der vises.

  • Hvorfor virker min rabatkode ikke?

    Den rabatkode som du har modtaget i vores velkomstmail, er en personlig rabatkode som du kan give til dine venner. Hver ven der indtaster din rabatkode når de registrerer sig, får op til 100 kr. til sin første parkering. Yderligere får du også op til 100 kr. til din næste parkering, hver gang en ven registrerer sig med din rabatkode. Som vi skriver i vores velkomstmail, kan denne rabatkode ikke benyttes til eget brug og du kan derfor ikke selv indtaste din personlige rabatkode i ParkMan.

  • Der er 2 timers gratis parkering på Frederiksberg, hvordan virker det?

    Parkering på Frederiksberg foregår således, at de to timer gratis parkering som Frederiksberg kommune tilbyder, skal sættes via parkeringsskiven når parkeringen påbegyndes (sæt parkeringsskiven til ankomsttidspunktet). Når de to timer er gået, startes en parkering via ParkMan-app’en i det antal timer som man efterfølgende ønsker at parkere i. (Bemærk at det er ikke nødvendigt at være i nærheden af sin bil for at starte en parkering med ParkMan. Markøren på kortet i app’en skal blot flyttes derhen hvor ens bil holder inden en parkering startes).

  • Hvordan ved parkeringsvagterne, at jeg betaler med ParkMan?

    Parkeringsvagterne tjekker om der er betalt for parkering via din nummerplade. I Kolding, Odense og Næstved skal du bruge et ParkMan klistermærke i forruden, hvilket kan bestilles via menuen i app’en.

  • Jeg har fået en afgift mens jeg brugte ParkMan! Hvad sker der nu?

    Åh nej! Det er noget vi bliver nødt til at kigge på! Send venligst et billede at afgiften til support@parkman.dk, inkluder din ParkMan email adresse og vi kigger på det.

  • Hvordan håndteres mine kortoplysninger?

    Transaktionerne er håndteret af vores internationale partner PayEx. PayEx er PCI-certificeret betalingsprocesser og al kommunikation er SSL krypteret. Du kan læse om Payex på deres webside.

Fandt du ikke dit svar?

Skriv til os:

support@parkman.dk

+45 89 87 41 34 (09-17, man-fre)