Hvad kommer du til at tænke på når du hører ordet "parkering"?

For os plejer det at frembringe negative associationer, så som: parkeringsafgifter, bugsering, stress, og vrede.


Derfor begyndte vi, tilbage i 2011, at diskutere årsagerne til denne negativitet. Dette opsummerer konklussioerne af den samtale som ledte til stiftelsen af ParkMan:

Antagelse A


Parkeringsvirksomheder og kommuner administreres af mennesker som ønsker at være venlige, og at bygge en velfungerende, og funktionsdygtig by.

Antagelse B


Motorister er også venligsindende mennesker som blot ønsker, at passe sig selv, og parkere sine biler med mindst mulig stress involveret.

Resultat


Hvis vores antagelser er sande, er hovedårsagen til al den negativitet relateret til parkering ikke menneskene, men snarere redskaberne de stilles til rådighed.

ParkMan blev etableret som et redskab for at skabe bedre kommunkation mellem parkeringsvirksomheder, kommuner og motorister, og derved skabe et sundere forhold hinanden imellem

Ved at levere parkeringsinformation til motorister i realtid, kan private parkeringsudbydere, og kommuner starte en mindre revolution i forhold til at forbedre trafikadministrationen, og gøre byerne mere fremkommelige og fornøjelige.