Ofte stillede spørgsmål

  • Brugervejledning. Hvordan bruger jeg appen?

    Her er vejledningen til brug af appen. Den er detaljeret, men selve processen med start og stop af din parkering er nem og hurtig!

    • Når du ankommer til et parkeringsområde, hvor du kan betale med ParkMan, skal du åbne appen på din telefon.
    • Appen finder din placering ved hjælp af telefonens placeringstjeneste. Ved at se på kortet kan du tjekke placeringen for at sikre dig, at det grønne logo er placeret samme sted som din bil. Lige over "Parker her"-knappen, vil du kunne se oplysninger om det valgte område.
    • Når placeringen er korrekt, skal du trykke "Parker her".
    • Appen viser dig et skærmbillede, hvor du kan vælge bilens registreringsnummer, den foreløbige maksimale varighed af parkeringen og den ønskede betalingsmetode. Disse detaljer kan justeres ved at trykke på dem.
    • Når placeringen, varigheden og registreringsnummeret er korrekt, skal du trykke på "Bekræft parkering".
    • Vent indtil nedtællingen dukker op på din skærm. Dette indikerer, at din parkering er aktiv
    • Når du vender tilbage til din bil og ønsker at stoppe din parkering, skal du åbne appen og trykke på "Stop parkering". Appen beder dig så om at bekræfte ønsket om at stoppe parkeringen.
    • Når parkeringen er afsluttet, vises en kvittering for din parkering i appen.
  • Log ind med dit telefonnummer

    En ny bruger tilmelder sig ParkMan med sit telefonnummer med muligheden for at tilknytte en mailadresse for f.eks. at modtage kvitteringer / fakturaer herpå.

    En eksisterende bruger, en bruger, der tilmeldte sig ParkMan med sin mailadresse og hidtil har modtaget sine månedlige kvitteringer via e-mail, vil fortsat kunne logge ind på sin eksisterende brugerkonto. Ved at gøre dette vil betalings- og køretøjsoplysninger fortsat være registreret, og brugen af ParkMan kan fortsætte som sædvanligt. Følg denne vejledning for at logge ind på din eksisterende brugerkonto:

    • Download ParkMan fra Google Play / App store.
    • Vælg "Log ind".
    • Bekræft dit telefonnummer.
    • Når du har bekræftet dit telefonnummer, bliver du bedt om at logge ind med din mailadresse og din ParkMan-adgangskode.
    • Dit telefonnummer er nu tilknyttet din ParkMan-brugerkonto. Fremover logger du ind ved at indtaste dit telefonnummer. Du forbliver logget ind som før, og det vil kun være nødvendigt at logge ind igen, når du f.eks. får ny telefon eller geninstallerer appen.
  • ParkMan-klistermærke til forruden

    Det er ikke længere nødvendigt med et mærkat i forruden, når du parkerer med ParkMan. P-vagten tjekker om der er betalt for parkering ved hjælp af din nummerplade - derfor er det nok, at du starter og bekræfter din parkering i det område, som du parkerer din bil i.

  • Jeg har fået ny bil, hvad gør jeg? Hvordan vælger jeg den korrekte bil?

    Gå til "Køretøjer" i appens hovedmenu (☰ knappen øverst til venstre). Her kan du tilføje og fjerne registreringsnumre. For at vælge den korrekte bil, skal du trykke på registreringsnummeret, som vises, inden du bekræfter parkeringen.

    En valgfri funktion i appen kan aktiveres, og du vil blive bedt om at vælge registreringsnummeret på bilen, hver gang du starter en parkering. Du kan aktivere funktionen ved at gå til “Køretøjer” og aktivere “Bed mig altid om at vælge køretøj” (Android) eller “Spørg altid efter registreringsnummer” (iPhone).

  • Hvad med den tid hvor parkering er gratis?

    Parkeringshistoriken viser altid den samlede parkeringstid, mens appen automatisk ekskluderer eventuelle gratistimer i prisen.

    Dette gør det muligt for dig at parkere din bil og lade den stå hele natten (hvor dette er tilladt) uden at skulle tænke på at afslutte den i den tid, hvor det er gratis at parkere. Ingen grund til at afbryde din nattesøvn og aktivere din parkering på ny dagen efter.

  • Hvorfor mislykkedes betalingen, og hvordan løser jeg problemet?

    De mest almindelige årsager til en mislykket betaling er:

    • Der er lukket for online handel på det tilknyttede betalingskort
    • Midlertidigt ikke nok indestående på bankkontoen
    • Det tilknyttede betalingskort er ikke længere gyldigt (udløbet eller erstattet af banken).

    Den hurtigste måde at gennemføre betalingen er at opdatere dine kortoplysninger i appen - også selvom kortet og oplysningerne er de samme. Vi vil igen forsøge at gennemføre betalingen, når du indtaster kortoplysningerne. Kortoplysningerne opdateres således:

    • Gå til "Betaling" under appens hovedmenu (☰), hvorunder du kan se en oversigt over dine registrerede kort.
    • Tryk én gang på det registrerede kort, og vælg herefter Skift betalingskort/Ændre.
    • Indtast og gem nu de nye kortoplysninger.

    Appen bekræfter, når opdateringen og betalingen er gennemført.

  • Hvordan opdaterer jeg mit betalingskort?

    Hermed følger en vejledning til hvordan du opdaterer dine kortoplysninger direkte i appen:

    • Gå til Betaling under appens hovedmenu (☰), hvorunder du kan se en oversigt over dine registrerede kort.
    • Tryk én gang på det registrerede kort, og vælg herefter Skift betalingskort/Ændre.
    • Indtast og gem nu de nye kortoplysninger.

    Appen bekræfter, når opdateringen er gennemført.

  • Hvorfor har I trukket penge, selvom jeg ikke parkerede den dag?

    Hos ParkMan betaler du kun for dine parkeringer én gang månedligt, hvilket fungerer på den måde, at alle den forudgående måneds parkeringsaktiviteter betales på én gang inden for de første par dage af den efterfølgende måned.

    Er din mailadresse tilknyttet din brugerkonto, sender vi en kvittering til dig, hvor du kan se en liste over dine parkeringer, priserne for disse og det fulde beløb, som betalingen drejer sig om. Du kan også altid finde dine kvitteringer under "Betaling og kvitteringer" i appens hovedmenu (☰).

  • Hvad består parkeringsprisen af?

    ParkMan opkræver 10% af parkeringsprisen plus 3.00 DKK pr. parkering. Administrationsgebyret dækker transaktionsomkostninger og funktioner i appen. Vi opkræver ikke faste månedlige gebyrer, og du betaler kun, når du parkerer. Med ParkMan behøver du ikke at beregne varigheden på din parkering eller betale for meget for den. Du betaler kun så længe du holder parkeret. *

    På lang sigt, sparer du penge ved at betale med ParkMan, da du kan stoppe din parkering, lige så snart du er tilbage ved din bil. Har du forbindelse til internettet, kan du også, ubesværet, forlænge din parkering. Du behøver ikke at være i nærheden af din bil for at gøre dette.

    * ParkMan følger parkeringsudbydernes priser. Nogle parkeringsområder har f.eks. minimum-, time- eller dagtakster. Et pristilbud for den valgte parkerings varighed vises i appen, inden parkering startes.

  • Hvor kan jeg finde en kvittering for min parkering?

    Du kan anmode om kvitteringer for specifikke parkeringer således:

    • Åben ParkMan-appen.
    • Gå til hovedmenuen (☰-knappen øverst i venstre hjørne).
    • Vælg "Mine parkeringer".
    • Markér parkeringerne, som du ønsker kvittering for og tryk derefter på den grønne "Send" -knap. Kvitteringen sendes til dig i løbet af få minutter.

    Kvitteringen kan gemmes som PDF ved hjælp af Print-funktionen. Vi gennemfører betalingen for dine parkeringer én gang i måneden og sender samtidig en kvittering til din mailadresse.

    Vær opmærksom på, at du kan finde alle dine månedlige kvitteringer under "Betaling og kvitteringer" i appens hovedmenu.

  • Påmindelse om at stoppe parkering

    Når du starter en parkering, kan du indstille en foreløbig parkeringstid (fra 15 minutter til 4 uger), hvorefter parkeringen automatisk afsluttes. Du kan justere parkeringstiden i løbet af den tid, du holder parkeret, hvis det skulle blive nødvendigt. Appen giver dig besked 15 minutter før den valgte parkeringstid udløber.

    En anden smart funktion i appen er påmindelsen om at afslutte din parkering. Ved hjælp af din telefons placeringstjeneste, vil ParkMan forsøge at detektere, at du er tilbage ved din bil og derfor minde dig om at afslutte din parkering. "Smart påmindelse" -funktionen (Android) eller "Påmind mig ved bilen" (iOS) aktiveres under "Min profil og indstillinger" på Android og når du har startet og bekræftet din parkering på iOS (aktiv parkering). Du kan forsøge at forbedre nøjagtigheden af funktionen baseret på telefonens indstillinger ved at indstille "Høj opløsning" (Android) / eller ved at give ParkMan adgang til din placering “altid” (iphone) og ved at slå Wi-Fi og Bluetooth til.

    Vær opmærksom på, at notifikationer fra ParkMan følger lydindstillingen på din telefon. Hvis din telefon er indstillet til “Forstyr ikke” eller lydløs, kan appen ikke underrette dig med lyd.

  • Jeg har fået en afgift mens jeg brugte ParkMan. Hvad sker der nu?

    Åh nej! Det er vi kede af at høre. Det bedste, som du kan gøre er at kontakte parkeringsudbyderen. De vil nemlig kunne give deres syn på, hvorfor afgiften er udstedt. Detaljer om afgiften og kontaktoplysninger vil også være synlige på selve afgiften.

    Ønsker du at klage over afgiften, kan du anmode om en kvittering for din parkering ved at følge denne vejledning:

    • Åben ParkMan-appen.
    • Gå til hovedmenuen (☰-knappen øverst i venstre hjørne).
    • Vælg "Mine parkeringer".
    • Markér den parkering, som du ønsker kvittering for og tryk derefter på den grønne “Send”-knap. Kvitteringen sendes til dig i løbet af få minutter.

    Hvis du ønsker det, kan vi også undersøge sagen for dig. I så fald, må du meget gerne sende et billede af afgiften til support@parkman.dk. Oplys venligst også mailadressen eller telefonnummeret, som du er oprettet med i appen.

  • Hvordan fungerer rabatten/”Inviter en ven”-kampagnen?

    Ved at tilmelde dig ParkMan med en rabatkode og ved at invitere dine venner til ParkMan, kan du tjene op til fem rabatter. Rabatten har en værdi på 100.00 DKK.

    Du deler din personlige rabatkode med din ven, som indtaster den ved tilmelding. Når din ven begynder at bruge ParkMan, vil I modtage en rabat hver - på vores regning! Før rabatterne aktiveres for jer begge, skal din ven indtaste alle de nødvendige oplysninger (telefonnummer/mailadresse, rabatkode, betalingsoplysninger) for at betale for parkering.

    Kampagnens begrænsninger er:

    • Du kan optjene fem rabatter
    • For at imødekomme f.eks. en familie eller en gruppe af venner, der deler en bil, kan en bil opnå rabat på op til tre forskellige ParkMan-konti.
  • Hvordan ændrer jeg mailadressen eller telefonnummeret, som er tilknyttet min brugerkonto?

    Kontakt venligst kundeservice via mail på support@parkman.dk, hvis du ønsker at ændre mailadressen eller telefonnummeret, som er tilknyttet din brugerkonto.

    Bekræft venligst telefonnummeret og mailadressen, som, på nuværende tidspunkt er tilknyttet din brugerkonto, når du skriver til os. I mailen må du også meget gerne oplyse hvad disse oplysninger skal ændres til. Bekræft venligst også to af følgende:

    • De sidste fire cifre i dit registrerede betalingskort (inkludér ikke CVC/CVV) eller
    • Dato og (cirka)tidspunkt for din seneste parkering med ParkMan eller
    • Dato og beløb på den seneste betaling, som vi har gennemført på dit betalingskort.

    Med tilsendte information, vil vi kunne ændre de tilknyttede kontaktoplysninger.

Fandt du ikke dit svar?

Skriv til os:

support@parkman.dk

+45 78 75 99 13 (09 - 14.45, man - fre)